Dag 3

13 juli 2019 - Andasibe-Mantadia National Park, Madagaskar

de volgende dag stonden we vroeg op om naar een ander hotel te vertrekken we gingen naar Hotel lotge Andasibe daarna gingen we een natuurpark bezoeken. het was 32 graden. Het Andasibe-Mantadia dat Nationaal Park staat bekend om de Indri Indri lemuur. Dat is de grootste halfaap ter wereld die komt alleen voor in het oosten van Madagaskar. Het is een lemuur met een vacht als een panda. Het geluid lijkt op een brandweeralarm. Je kunt ze vanaf 2 kilometer afstand nog horen. De aap is een echte acrobaat en net zo groot is als een kind van 1 meter. Hij springt gemakkelijk  enkele meters hoog. We zien de Indri Indri van tak naar tak zwaaien

Het 155 km2 grote park grenst aan het Périnet park en het is gemakkelijk te vinden. Het is dan ook een zeer populair park onder toeristen. Een bezoek aan Mantadia Nationaal Park is het gehele jaar mogelijk. Er valt gemiddeld rond de 240 dagen per jaar regen, maar de droogste maanden in dit regenwoud zijn september tot november, daardoor kun je in het oosten van Madagaskar de meest exotische flora en fauna ontdekken.  Het is erg vochtig en daardoor begroeid met mos, lianen en zeer unieke plant- en boomsoorten, palmen en bamboe. We zijn ook naar de krokodillen farm geweest en we hebben daar heel veel krokodillen gezien.

daarna waren we heel moe en gingen we weer terug naar ons hotel.