Dag 5

15 juli 2019 - Andringitramassief, Madagaskar

Vandaag gingen we naar een hotel in Ambalavao, een stadje in het Andringitra gebergte . Het Andringitra gebergte heeft de hoogste bergtoppen van Madagaskar. Pic Boby is de de op één na hoogste berg van Madagaskar. De berg is 2660 meter hoog. Het Andringitra park zelf is nog niet zo oud en wordt ook nog niet door heel veel toeristen bezocht. We moeten 5 uur rijden over een hobbelige weg van 40 kilometer.

Er leven 106 vogelsoorten, 55 kikkersoorten en 54 zoogdiersoorten en die komen alleen op Madagascar voor. Ook zijn er 30 verschillende soorten orchideeën. In totaal zijn er wel meer dan 1000 plantensoorten en het park heeft de meeste verschillende soorten lemuren. Andringitra is een ruig gebied met diepe dalen en hoge bergen, mooie valleien en veel rotsen. Het is een mooi gebied om te wandelen. We hebben lekker samen gewandeld en geklommen we hadden heel mooi uitzicht over het gebergte. Toen we de berg af kwamen, waren we doodmoe dus we gingen snel naar het hotel.